El PSiNET i Atenció Primària Costa de Ponent estudien com afecta l’ús de les noves tecnologies a la salut dels adolescents

20 July, 2016
Teen + Laptop

Millorar la promoció i la prevenció de la salut entre els adolescents, sobretot pel que fa a l’ús que fan de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TICs), com ara Internet o la telefonia mòbil, és el gran objectiu del conveni marc de col·laboració signat recentment entre la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’Institut Català de la Salut (ICS) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Més concretament, l’acord suposa el desenvolupament de projectes conjunts entre el grup de recerca PSiNET i la Unitat de Suport a la Recerca de la Direcció d’Atenció Primària Costa de Ponent amb el grup Seatics 2.0. Aquest grup, creat per José Antonio Zafra, referent d’Infermeria de la Unitat, treballa en l’atenció de la salut dels adolescents, especialment en la seva relació amb les noves tecnologies i l’entorn escolar. El PSiNET, de la seva banda, està especialitzat en l’estudi d’aspectes psicològics vinculats a les TICs, la salut i la qualitat de vida. Una de les primeres aplicacions pràctiques de l’acord serà una nova formulació de l’estudi sobre els efectes de l’ús d’Internet sobre els joves que el grup PSiNET va dur a terme l’any 2014 mitjançant una enquesta entre prop de 2.800 estudiants catalans. El treball, que està previst es posi en marxa amb el nou curs 2016-17, pretén determinar quina és la informació que els adolescents busquen a les xarxes i la seva predisposició a que Internet esdevingui una font habitual sobre temes relacionats amb la seva salut.

José Antonio Zafra, considera essencial “parlar de salut als adolescents amb el seu llenguatge i amb les eines de comunicació a les quals estan cada vegada més habituats i des de més joves. Es tracta d’adaptar-nos des de l’atenció primària a aquesta nova generació i desenvolupar noves formes de prevenció i promoció de la salut”.

Per altra banda, la Dra. Noemí Guillamón, coordinadora de la línia de recerca sobre adolescents del PSiNET, afirma que l’objectiu del grup és “explorar l’ús d’Internet i les xarxes socials per a la salut en els adolescents, conèixer quines són les seves preocupacions en salut i la seva percepció de necessitat d’ajuda per, en darrer terme, dissenyar i implementar a la xarxa recursos de salut adreçats a cobrir aquestes necessitats”.

UOC 20 anys        ICS

(Visited 3 times, 1 visits today)
About the author